tisdag 13 maj 2014

Mitt första vildsvin!

Här är några bilder från förra veckans vildsvinsjakt i Kalmar, 6/5-9/5 maj 2014. Första natten såg ingen av oss nån gris, men både jag och Ante hörde att de va grisar inne i skogen. Andra natten fick Micke skjuta en Gylta och jag hörde kultingar innanför åteln jag satt på.
Tredje och sista natten, Micke följde med mig på ett ställe ca 3 mil ifrån där Ante satt.
Vi hade suttit i ca 30 min när Micke sa att de va gris på väg ut på åkern. Några minuter senare såg vi att det stog två grisar ute på åker. Jag lade min ryggsäck på backen och tog stöd mot den, när grusen hedde upp huvet såg jag vilket som va frambenet och kunde därmed hitta bogen och tryckte av. Grisen gick undan ca 30 meter in i skogen, ett lungskott hade jag skjutit så den va död.
Hade då skjutit mitt livs första vildsvin!
Tack för en otroligt rolig och trevlig vecka Ante, Micke och Småland! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar