onsdag 29 januari 2014

Harjakt i Hara!

-5 grader och lite nysnö!
Jag, Johan, Patrik och Ragnar åkte till Patriks farfar i Hara i tisdags för att försöka
få tag på nån hare! Efter ca 45 minuter blev det ful drev
med stövaren Wilma! Haren passerade  först Patrik på ca 50 meter
så han träffade tyvärr inte. 15 minuter senare kom haren fram på vägen vid mig
men jag såg den för sent så jag hann inte med att få iväg ett skott innan den var inne
i skogen igen... Men haren gick rakt på Johan alldeles efter så han fick skjuta den.
En mycket rolig och lyckad Jaktdag.
Idag var jag ute med Jabba och hon fick tag på ett ensamt vuxet djur som hon stack iväg efter men jag fick aldrig se den tyvärr. Det var sista chansen för henne den här jaktsäsongen..
På fredag åker vi till Lit och jagar älg en sista gång men då får Jabba stanna hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar